Apple kaldte for nyligt sammen til en pressekonference, og ganske som forventet var emnet iPhone 4’s antenneproblemer.
Steve Jobs forklarede, at Apples ingeniører de sidste 22 dage har arbejdet “røven ud af bukserne” på at undersøge problemet. Steve Jobs forklarede at antenneproblemerne kunne replikeres ikke kun på iPhone, og nævnte bl.a. at Death Grip-problemet kunne replikeres på BlackBerry Bold 9700, HTC Droid Eris og Samsung Omnia II.
Sidste men ikke mindst oplyser han at kun 0.55% af iPhone 4’s købere har klaget over antenneproblemer, samt at iPhone 4 har en langt lavere tilbageleveringsprocent end sin forgænger 3GS (AT&T har indtil videre kun måtte bytte 1.7% af sine solgte iPhone 4 mod 6% hos 3gS modellen).
Steve Jobs har dog lovet alle iPhone-brugere gratis cases til at afhjælpe problemet. Skulle en bruger allerede have købt en case, kan denne få beløbet eller en del af dette refunderet af Apple. Brugeren vil også have mulighed for at tilbagelevere telefonen inden for 30 dage så længe at den er uskadt.
Kilde: Engadget
Og så mangler du måske lige og fortælle lidt om kvaliteten af det cover man får. Det er fint, men ikke noget smart fancy cover.. Så man skal stadig ud og købe et nyt hvis man vil have noget lækkert som cases herfra
Men på den anden side er det jo godt de endelig har anerkendt fejlen og vil gøre noget ved det.. Men hvis man køber eller bruger et cover fordi man tror antennen ikke virker ellers, så tager man fejl!
Antennen virker helt fint i DK fordi vi har så god og stærk dækning overalt at det ikke vil betyde noget med mindre man bor et sted uden signal – og der har de fleste mobiler altså problemer!
Hvad gør man så for at få (delvist) refunderet penge for et allerede købt cover? Synes ikke helt jeg kan finde noget på hvordan man gør dette?