Det kan siges at denne tirsdag ikke har været den fedeste for 3 Mobil, og slet ikke for deres kunder.
En fejl i selskabets netværk i Sverige har ført til at omkring 300.000 danske kunder (inkl. selskabets egne ansatte) ikke har været i stand til at benytte selskabets netværk, hverken til telefoni eller internet.
Selskabet lovede i første omgang at problemerne burde være løst kl. 11 i morges, men det skete ikke. I stedet gik der lang tid før selskabet fik stablet netværket på benene igen.
Den seneste meddelelse fra 3 omkring episoden blev udsendt kl. 16:20, og det tyder nu på at netværket er tilbage på ret kurs igen:
“Netværksproblemerne er nu ved at være løst. De fleste af vores kunder har net igen, og vi forventer, at alle vil være tilbage på netværket sidst på eftermiddagen.
Bemærk, at det kan være nødvendigt at genstarte mobilen for at få forbindelse. Vi beklager endnu engang det besvær, netværksproblemerne har medført.”
Ifølge 3 var det en softwareopdatering af deres netværk der førte til nedbrudet.