ComOn rapporterer at mobilfirmaet M1 har indgivet en klage over Onfone til brancheforeningen Telekommunikationsindustrien.
M1 mener at Onfone driver ulovlig forretning når Onfone tilbyder kunder der har sagt deres abonnement op forbedrede tilbud. Dette foregår ved at Onfone direkte ringer deres tidligere kunder op fra deres call-center, og det mener M1 er imod gældende regler, der siger at selskaber ikke må:
- sætte sig i vejen for en kundes opsigelse
- ikke må misbruge deres viden om en nummerportering til andet end selve porteringen
Onfone derimod mener ikke at de gør noget galt, og henviser bl.a. til at andre teleselskaber også ofte kæmper med næb og kløer for at holde på kunder der ønsker at sige deres abonnementer op. “når samtlige selskaber opfører sig på samme måde, så kan det ikke være vores opfattelse af reglerne, der er noget galt med,” udtaler Morten Strunge, der er direktør i Onfone.
M1 har angivet at hvis branchen ikke vil tage affære mod Onfone, så vil de lade sagen overgå til Forbrugerombudsmanden.