SMS reklamefirmaet Text2VIP har udsendt en pressemeddelelse der viser en interessant case-study den har lavet med en af sine kunder, Bare Feet Shoes.
Firmaet ønskede at bevise at reklame via. tekst ændrede på forbrugerens adfærd (både online og via. mobil), og fik et tredje firma Media Armor, til at udføre undersøgelsen og isolere resultaterne. De kørte undersøgelsen fra 15. oktober til 1. november, og anså resultaterne fra two omgang SMS udsendelser. Kunderne blev senere identificeret.
Undersøgelsen viste at SMS-reklamer positivt påvirkede kunden, og at firmaer der investerede i dette kunne forvente op imod en 2:1 indtjening (eller 100% overskud) i forhold til udgifterne via. reklamationen. Når det handlede om almindelig tekstbaseret onlinereklame viste undersøgelsen at dette nettede et 67% overskud i forhold til investeringen.
SMS reklamen gav 27% større sandsynlighed for at brugeren ville browse dybere i Bare Feet Shoes udvalg.